Als ondernemer van Straetus Utrecht is elke dag weer anders met veel verschillende werkzaamheden die aan bod komen. Zo ook op deze dinsdag.
BNI
Het is iets voor zessen en de wekker gaat. Op dinsdag begint mijn werkdag namelijk rond half zeven in de ochtend met een wekelijks terugkerend netwerkontbijt. Bij BNI draait het om het genereren van omzet voor je chapterleden. ‘Geven loont’ is het motto en daar draait elke meeting om. Naast een heerlijk ontbijt krijgt iedereen de gelegenheid om 60 seconden te pitchen. Op deze manier trainen we elkaar en geven mede-ondernemers aan waar zij op letten om jou aan te kunnen bevelen. Verder is er een 10-minuten presentatie van een lid over zijn of haar bedrijf en worden de aanbevelingen aan elkaar uitgereikt. Na de meeting is er gelegenheid om te netwerken en tegen de klok van 9:00 uur vertrekt iedereen naar kantoor.
De Werkspoorkathedraal
Terug op kantoor gaan de dagelijkse werkzaamheden weer verder. Met een kantoor in de Werkspoorkathedraal in Utrecht zit ik in op een erg mooie en bruisende locatie. Naast dat er altijd wel wat gebeurt in de evenementenhal, zijn de studio’s ook indrukwekkend om te zien. ’s Ochtends wordt allereerst de dossierbehandeling opgepakt van de lopende dossiers. Er wordt contact gezocht met de debiteuren via allerlei kanalen zoals de telefoon, email, of huisbezoeken. Met als doel om een betaling snel te kunnen realiseren. ’s Middags bel ik de debiteuren nogmaals, want ervaring leert dat het belangrijk is om intensief contact te onderhouden met de debiteuren om tot een oplossing te kunnen komen.
Er zijn echter ook altijd lastige dossiers waar meer tijd in gaat zitten en waar wellicht de stap naar een gerechtelijke procedure moet worden gemaakt. Het is voor mij erg leerzaam om uit te vinden wat hier allemaal precies bij komt kijken. Verder had ik die middag nog een afspraak met een accountant op kantoor om te bespreken wat de dienstverlening van Straetus Incasso inhoudt en hoe een samenwerking er voor hem uit zou kunnen zien. Het gesprek verliep positief en zo heb ik dit kantoor als nieuwe klant mogen verwelkomen.
Klantcontacten
Naast het behandelen van de dossiers is het onderhouden van contacten ook erg belangrijk. Dit kan zowel met bestaande opdrachtgevers als met mogelijke nieuwe klanten. Met bestaande klanten wordt vaak besproken hoe ze de samenwerking ervaren en of er een mogelijkheid is om de dienstverlening uit te breiden. Met mogelijke nieuwe klanten zijn de gesprekken wat anders. Allereerst probeer ik een duidelijk beeld te krijgen van de onderneming en de debiteurenproblemen waar ze wellicht al mee te maken hebben. Samen proberen we de dienstverlening dan zo passend mogelijk in te vullen. Hier is veel mogelijk qua invulling van de werkzaamheden omdat elke onderneming weer andere eisen en wensen heeft.
Op deze manier zijn de werkzaamheden per dag erg afwisselend, hierdoor blijft het werk altijd uitdagend en interessant!
Roy Bakker
Straetus Incasso Utrecht