Aanmaning ontvangen
Heeft u een aanmaning ontvangen, maar heeft u daar nog vragen over? Op deze pagina vindt u antwoord op de meest gestelde vragen wat betreft aanmaningen.
Ik heb reeds betaald, wat nu?
In dat geval verzoeken wij u ons een kopie van het betalingsbewijs toe te sturen aan de regionale vestiging waarvan u het schrijven (incassobrief) heeft ontvangen.
Ook mag u het betaalbewijs sturen naar het hoofdkantoor van Straetus. Dit kan per email naar:info@straetus.nl, of per post ( voldoende gefrankeerd) naar Carlsonstraat 3, 8263 CA Kampen.
Wij verzoeken u om in alle gevallen het dossiernummer te vermelden.
Kan ik een betalingsregeling treffen?
Het is mogelijk een regeling te treffen mits de totale vordering hoger is dan € 200,00. De totale vordering, inclusief rente en kosten, dient binnen een termijn van twaalf maanden te zijn voldaan, gerekend vanaf de datum van de eerste aanmaning. U kunt uw betalings-voorstel onder vermelding van het dossiernummer naar het desbetreffende Straetus Incassobureau e-mailen. U ontvangt vervolgens zo spoedig mogelijk bericht van het desbetreffende Straetus Incassobureau.
Hoe kan ik betalen?
U kunt de vordering voldoen door het totale bedrag binnen de gestelde termijn, die in de door ons toegezonden brief is gesteld, over te maken op het bankrekeningnummer van Stichting Straetus:
Rabobank NL87 RABO 0143 9597 78
Bij de betaling verzoeken wij u het dossiernummer als betalingskenmerk te vermelden, zodat wij de betaling correct kunnen verwerken.
Ik ben het niet eens met de aanmaning, wat nu?
U kunt uw motivatie, inclusief schriftelijke bewijsstukken, sturen naar Straetus Incasso:
Carlsonstraat 3, 8263 CA Kampen of per email naar info@straetus.nl. Bij alle correspondentie verzoeken wij u het dossiernummer te vermelden.
Namens wie vordert Straetus bij mij?
Straetus werkt voor vele uiteenlopende bedrijven, op de brief vermelden wij altijd namens welke opdrachtgever wij de vordering incasseren.
Waarom moet ik aan Straetus betalen?
Straetus heeft van haar klant opdracht gekregen om een openstaand bedrag bij u te vorderen. De afspraak met onze klant is dat de vordering aan Straetus betaald moet worden.
Ik kan het bedrag niet betalen, wat nu?
Neem direct telefonisch contact op met de inloggegevens uit uw brief om een betalingsregeling te treffen. Hiermee voorkomt u extra kosten en kunnen wij samen met u werken aan een oplossing.
Wat zijn de gevolgen als ik niet betaal?
Als u de rekening niet betaalt kan Straetus in opdracht van de opdrachtgever een gerechtelijk traject starten. Deze extra kosten zijn te voorkomen door de rekening op tijd te betalen.
Hoe lang duurt het verwerken van een betaling aan Straetus?
De verwerkingstijd van een betaling aan Straetus is afhankelijk van de wijze waarop u heeft betaald. De verwerkingstijd bedraagt maximaal 3 werkdagen. De verwerkingstijd is het kortst in het geval van betaling via iDeal of overboeking per internet bankieren.