Een aantal maanden geleden nam u vol enthousiasme een opdracht aan en volgens afspraak leverde u alles netjes en op tijd af. Helaas is de afgesproken betalingstermijn inmiddels verstreken en wacht u al enkele weken op de betaling van uw factuur. Is dit u ook wel eens overkomen?
Wist u dat een groot deel van de faillissementen wordt veroorzaakt door traag of niet betalende debiteuren? U houdt zich ongetwijfeld liever bezig met hetgeen waar u goed in bent en de kans is groot dat het innen van betalingen daar geen onderdeel van uitmaakt. Maar toch, het uitbesteden van uw debiteurenbeheer en het klantcontact verliezen, lijkt u ook niet ideaal voor het behoud van uw klantrelaties.
Vanuit het door ons ontwikkelde systeem ”Centurion” is het mogelijk om, e-mails te verzenden met uw eigen e-mailadres als afzender. Zo hoeft uw debiteur niet te weten dat uw debiteurenbeheer is uitbesteed.
Toch verandert er hierdoor veel op de achtergrond. Want betaaltermijnen en andere acties worden klantvriendelijk en tijdig opgevolgd. Straetus kan u ondersteunen bij het versturen van facturen, herinneringen en eventueel een incassotraject in gang zetten. U hoeft dus niet meer in spaarzame vrije uurtjes zelf uw debiteuren na te jagen met alle bijbehorende frustraties. Uw debiteurenbeheer uitbesteden vraagt dus om een partij die als verlengstuk van uw bedrijf opereert.
Wie zijn de verlengstukken van uw bedrijf?
Chantal: Edwin en ik werken nu geruime tijd samen, waardoor we goed van elkaar weten wat onze eigen kwaliteiten zijn, maar ook waar juist de ander in uitblinkt. Mede hierdoor hebben we onze taakverdeling goed kunnen afstemmen. We bekijken per opdrachtgever en debiteur welke acties passen in een workflow. Om er zo voor te zorgen dat uw cashflow verbeterd.
Edwin: Chantal is bijzonder goed in het onderhouden van telefonisch contact met uw debiteuren. En ik kan goed analyseren waar de behoefte ligt met betrekking tot de vele opties die mogelijk zijn binnen het debiteurenbeheer van Straetus. Omdat debiteurenbeheer maatwerk is, kan het alle kanten op. De opdrachtgever geeft aan waar de organisatie behoefte aan heeft. Vervolgens zet ik dit om in een plan van aanpak zodat onze diensten naadloos overgaan in uw eigen administratie.
Onze mening:
Chantal: Door het debiteurenbeheer efficiënt in te richten, waarbij alle taken voor iedereen duidelijk zijn, kunnen we de termijnen van de workflow goed hanteren.
Door ons persoonlijke contact met de debiteur door middel van (onder andere) telefonische acties, waarbij klantvriendelijkheid altijd voorop staat, merkt de debiteur niet eens dat wij een externe partij zijn. Dit wordt door zowel opdrachtgevers, als debiteuren zeer gewaardeerd.
Edwin: Inderdaad, door deskundig debiteurenbeheer verbetert de betaalmoraal van debiteuren, waardoor uw cashflow zichtbaar verbetert. Binnen het debiteurenbeheer is veel mogelijk en juist door deze flexibiliteit betalen onze klanten nooit te veel voor het debiteurenbeheer.
Door Edwin Rietberg en Chantal Timmer, Straetus Kampen