Hedendaags komt het steeds vaker voor dat uw beste klanten steeds slechter betalen. Hoe dient een bedrijf hier mee om te gaan? Wat zijn de stappen die een schuldeiser dient te ondernemen? Dit zijn vragen die allen beantwoord kunnen worden door een goed incassokantoor wat zich richt op maatwerk.
Goed creditmanagement is niet alleen een geldkwestie er komt ook gevoel bij kijken, niemand heeft immers baat bij een faillissement van een goede klant. Een goed voortraject kan er voor zorgen dat u al snel eventuele calamiteiten door heeft. Door snel in te spelen op calamiteiten staat u vaak vooraan in de rij van de schuldeisers en krijgt u in de meeste gevallen uw geld. Op deze manier blijft de klantrelatie ook bestaan en kunnen beide partijen in de toekomst weer met elkaar verder. Het bovenstaande voortraject is maatwerk en is per klant anders. Een goed incassokantoor weet zich te onderscheiden door iedere klant anders te benaderen en elke debiteur met dat extra gevoel te benaderen, zodat er een oplossing komt waarbij de opdrachtgever en debiteur gebaat zijn. Het is voor de hand liggend dat gestandaardiseerde processen hier weinig baat bij hebben en zullen hier dan ook geen rekening mee houden. Dit is ook precies de reden dat de incassokantoren, welke maatwerk bieden, op dit moment zo erg in trek zijn. Geen enkel bedrijf zit er namelijk op te wachten dat zijn of haar klantrelatie verpruts wordt door een derden partij die geen enkel gevoel heeft bij de debiteur. De Straetus Incasso vestigingen worden allen geleid door zelfstandige ondernemers, welke als geen ander het belang van klantrelatie kennen. Mijn advies is dan ook om geheel vrijblijvend uw voortraject te laten controleren door een expert bij u in de buurt. U zult zich verbazen met wat voor verbeterpunten deze expert zal komen. Incassowerk is immers maatwerk.